5.27.2016

たくさん仕上がり。。。終了

本日のLehua クラス。お嬢さんのレッスンバッグが完成しました。
うさぎの首元にはスワロフスキー、背面のポケットにはイニシャルとプルメリアのキルトが入りました。とても気にいって使ってくださっているとのこと。はなまる〜〜


Today's class. Ms. S finished this bag for her daughter. She put Swarovski on rabbit's neck, on the back side there is a pocket with initials and plumeria quilt. Her daughter love and use it. Good job!!



そしてこちらも新体操をなさっているお嬢さんのために作られているガーメントバック。
脇のファスナーと持ち手をつけて完成です。直線のキルトラインはミシンではなくもちろん手縫い。とても根気のいる作業を丁寧に終わらせられました。はな!まる!


Ms. N almost finish this garment bag for her daughter who does rhythmic gymnastics. The straight quilt line is beautiful, of course this is hand quilting. very patience work! Awesome!!



こちらもあと一息、持ち手をつければ完成です。デニム色の服がお好きなMさんのコーディネートに差し色としてとても映えそうなバッグに仕上がりました。はなまる〜!


This bag is finished with just one more effort. This bag must have become the accent color of coordinates which Ms. M prefers denim color. Good work!



そして、来月ご帰国されるF さんが、最後にハロウィーン用のテーブルランナーのキットをご依頼下さいました。ハロウィーンのモチーフをいろいろ入れて、壁にかけても良いようなパターンです。カットかなり苦戦いたしました。。。。でもきっと素敵な仕上がりになると思うので完成のご報告をいただくのを楽しみにお待ちしています。


Ms. F who returns to Japan next month, ordered Halloween quilt.  Actually Mana struggled with cutting this pattern. However, it is pretty sure to be splendid works. cannot wait to see completion.



一年弱という短い時間の中で、着実にたくさんキルトを作って下さいました。美しい容姿とは裏腹のユモーアたっぷりのFさん。最後に頂戴したメッセージとプレゼントはManatee とMana Teaをかけたユーモラスな茶漉し。ん?もしかしたら私のMana もかかってますか??? お別れは本当に寂しいですが、またいつでもご連絡お待ちしております。
これに合わせて一旦Lehua クラスもお休みとなりますが、またキルト作りのお手伝いをさせていただければうれしいです。ありがとうございました。



Ms. F who is a beautiful lady, has humor very much, and she made a lot of quilt during less than one year. She gave heartwarming message and humorous gift to Mana. It's Manatee shaped tea strainer named "MANATEA".  What a perfect gift to Mana!
The parting is teary.  However, Mana believes that they are connected through Hawaiian Quilt.




0 件のコメント:

コメントを投稿