10.02.2013

はじめに〜出会い〜  introduction

1993年ハワイのオアフ島での生活がスタートし
真っ先に私の目に飛び込んだのがハワイアンキルトでした。
小さいときから、何かを作ることが大好きだった私は
迷うこと無くクラスをとって習い始めました。

I started Hawaiian life in Oahu, 1993.
It was a Hawaiian quilt I encountered at very beginning.
I am a craft person, I took a class without hesitation, and have begun to learn it.


パターンの美しさ、キルトの楽しさ
私はすぐに虜になり
時間があれば、クラフトショップやキルトショップに足を運んだり
先人達のキルトを見に行ったり。

Beauty of the pattern, pleasure of doing quilt.
It caught my heart soon, and I went to quilt shop often when I have time.
There were a lot of opportunity to see beautiful quilt of our predecessors.


そして、ハワイアンキルト特有のモチーフである草や樹は
いつも生活の中にありました。

And there were beautiful flowers and trees that become quilt motif, always in my life.


私がキルトをしながら思い出すハワイは
頭が記憶している景色はもちろん、
肌が覚えているハワイの空気や日差しのような気がします。

While I am doing quilt, I feel the wind and sunlight of Hawaii.


ハワイの風になびく木々や花の息吹をキルトに表現したい。
そんな想いで針を動かし続けていますが
まだまだ。。。。

The swinging tree in the Hawaiian wind, the brilliantly colored flower under the Hawaiian sun.
I keep doing quilt to express these......



到達できるかわかりませんが、これからも作り続けていきたいと思っています。

I don't have an idea when I can make it.
Now, I'm just devoting to do quilt.

0 件のコメント:

コメントを投稿