1.05.2014

糸通し needle threader

糸通しはちょっとおっくうな作業ですね。
私も最近は眼鏡が必需品になったのでなおさらです。
しかしながら、長めに糸をとるのはあまりお勧めしません。
長い糸を何度も布に通し途中で絡まってしまったという経験あると思います。
絡んだ糸との格闘は決して楽しくはありませんね。
この糸通し、生徒さんが使っていらっしゃいました。とても便利そうでした。


Threading is not easy and not fun.
It is hard work for me who need reading glasses recently.
However, it's not good idea to use a long thread, because long thread makes tangle easily.
The one of my student use this tool......It's a very useful.




私はものぐさなのでこんな事をします。
何本か針を用意し一度に糸を通してしまうのです。


I'm a sluggard. I thread a few needles at one time.




それをモヒカン状?に針山にさし、外側の針から一本ずつ使って行きます。
針の本数分糸通しを省略できます。。。。マナの知恵袋でした!


And I use from a outside needle.........a few pearls of wisdom.




0 件のコメント:

コメントを投稿